
Interview met Marianne
Interview met Marianne:
- Wat motiveert jou?
De omgeving waar ik ben en de omgeving waar ik niet ben. Het is de combinatie tussen realiteit en durven dromen.
En waar ik ook ben er is altijd een combinatie tussen mens, dier en natuur.
- Is het glas half vol of halfleeg?
Het mooie van beide glazen dat er altijd inhoud is ongeacht halfvol of halfleeg.
Doordat er altijd inhoud is, is er echt altijd, maar dan ook altijd ergens een kans.
- Wat zijn je toekomstdoelen?
Als ondernemer is mijn next level een kleine groep partners/associates te betrekken in de visie en mijn gedachtengoed van bedrijfsvoering. En zoveel mogelijk medewerkers, meewerkers, ondernemers, directies, DGA’S de Brandink beleving te gunnen. Een footprint voor de wereld.
Als partner samen met Frank en Luna blijven genieten van de wondere wereld met een grote grijns. Kleine dingen als de rabarber in de tuin, de wandelingen op het strand en het samen klussen en op pad te zijn.
Als zus, zus te zijn, er altijd te zijn voor mijn zus en zoals mijn zus altijd zegt. We will grow up to be really cool ladies.
Als schoonzus de heerlijke verdiepingsgesprekken te voeren met mijn bijzondere zwager.
Als mens te blijven ontdekken wie ik ben en waar ik voor sta. Mijzelf uit te dagen. Nu de studie als toezichthouder, het blijven ontwikkelen en in beweging blijven. Anderzijds soms meer stil te staan wat ik beleef en ook trots te mogen zijn.
- Wat vindt je uitdagend op/aan je werk? (En wat niet?)
Een uitdaging is een situatie die ik tref met spanningen. Waar doelen bij mensen eenduidig is maar waar de route, belangen, tijdspad en proces met elkaar op spanning staat. Het onbesproken bespreekbaar te maken en het er echt over te hebben……………heerlijk!
Een uitdaging op mijn werkplekken? Ik heb er namelijk meerdere wat ontzettend mooi is. Ik werk bij mijn klanten en zeg altijd “ik werk waar the magic happens”. In de werkomgeving te mogen zijn bij mijn klanten geeft de een aanvullende waarde van het beleven van de dagdagelijkse gang van zaken. Juist in alle kleine momenten en het leren zien van de bekende “konijnenpaden”. De beste manier om oprecht te verbinden.
Werk dat veel herhaling is vind ik niet even gemakkelijk. Als ondernemer zijn er taken die te maken hebben met herhaling zoals administratie. Niet mijn grootste uitdaging.
- Hoe beschrijf je jou werk aan anderen mensen?
Dit is een van de moeilijkste vragen die je mij kunt stellen.
Ik heb de mooiste job op de wereld. Het optrekken met mensen individueel en in groepsverband en hen te ondersteunen om (on)bekende stappen te durven zetten naar een next level in zowel werk als privegeluk.
Directies en DGA’s uit te dagen de wenselijke wereld van overmorgen te benoemen, te visualiseren en realiseren met werkgeluk en durfkracht.
- Welke ambities had je toen je met je studie begon?
Terugkijkend is de start logisch. Creatief, zakelijk en innovatief leren denken, verbinden en om te zetten in een eigen bedrijfsconcept.
Dat dit de combinatie nu is op bijna 55 jaar van 2 bedrijven waar dit klopt besef ik me nu pas.
BRandINK, creatief met mens en organisatie.
ChiliCHalet, creatief met dier en welzijn.
- Welke ambities had je toen je afstudeerde?
Ik wilde een eigen bedrijf en de wereld beleven. En dat is wat is deed. Ik startte na de academie een bedrijf met breicollectie. Klein, arbeidsintensief op een hoog level en gepresenteerd in galeries en door middel van het organiseren van modeavonden.
De zakelijkheid van het thuisfront, mijn vader, stelde mij de vraag of het wellicht interessant was ook eens in de keukens van andere bedrijven te kijken.
Een goede tip waardoor ik een vervolgstudie heb opgepakt en daarna diverse internationale organisaties heb mogen ervaren.
En inderdaad veel van de wereld heb kunnen en mogen bezoeken. En altijd tussen de mensen te zijn waar het gebeurde in de mode-industrie, ongeacht functie en cultuur.
- Welke ambities heb je nu?
Mijn grootste ambitie is mijn overtuigingen, kennis en belevenissen door te geven. Jonge talenten kansen te bieden juist op nieuwe paden waar het durven doen de kracht is. En met jonge mensen op te trekken in de verbinding van bijvoorbeeld studie en bedrijfsleven.
Een dank in dit interview aan Mila, meewerker bij BRandINK in haar afstudeerstage. Zij helpt me dit doorgeven concreet te bouwen in 2021!
Een stille ambitie is een boek te schrijven. Een tip die me ene jaar geleden is geboden.
Een boek “telling stories” met korte belevenissen als inspiratie. Geen mooi praat maar ook belevenissen met buitelingen, emoties als ondoordachtheid, vertrouwen, durf, idioterie en alles wat ook jij beleeft. En waar ik in de optelsom met waarschijnlijk ook kookrecepten verwerkt grijnzend mijzelf afvraag wie, o wie heeft hier de interesse. Haha, in ieder geval naar het recept van mijn bekende chocoladetaart is veel vraag.
- Wat wou je vroeger worden toen je klein was?
Ik wilde zonder enige twijfel patissier worden en de nieuwste recepten ontwikkelen, een tv-show te hebben, kookboeken etc. Internationaal door te breken en ik was overtuigd in New York te wonen.
- Heb je spijt van keuze die je hebt gemaakt werk gerelateerd, en zou je die willen veranderen?
Zeker niet ik zit volop in het vak vind ik.
Iedere dag heeft in mijn werk te maken met bakken. Het nieuw ontwikkelen van concepten, het vertalen van een bestaand concept, het genieten van een succesmoment, het aanpassen van een manier van werken. De vraag of ik een blik creativiteit wil opentrekken.
- Hoe zorg je dat je elke dag weer gemotiveerd aan de slag gaat?
Mijn overtuiging is het woord interesse. Ik ben oprecht geïnteresseerd in de gelaagdheid van samenwerkingen en doelen die iemand heeft.
Volgens mij is interesse, nieuwsgierigheid en creativiteit een mooi drietal die mij energie geeft. Zolang ik niet in een te strak keurslijf wordt getrokken en lucht behoudt heb ik ontzettend veel energie.
- Wat is de belangrijkste kernwaarde van BRandINK?
In samenwerkingen met mensen het er “ECHT” over te hebben.
- Waarin onderscheidt BRandINK zich van haar concurrenten?
Ik geloof niet in concurrenten. Zeker zijn er anderen die in overlappende werkvelden werken. En ook zeker soms vanuit bepaalde bedrijfskundige kaders.
Echter, ik ben overtuigd dat de dynamiek in de relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer de magie is van mens/mens. In mijn werk is het niet een goocheltruc wat leidt tot resultaat. Het gaat om mensen, met mensen en voor mensen.
Het is de oprechte interactie waar het gaat over WIE en niet WAT. Als ik aansluit bij een klant sluit ik ook daadwerkelijk aan. Ik sta vanaf het eerste moment dichtbij, en bewust dichtbij om het er echt over te hebben. Dat is wat ik heb meegekregen van mijn eerste werkgever. Indien je jezelf niet kent, herkent, erkent en dit deelt, wie ben jij dan om de ander te adviseren, begeleiden. Oprechte samenwerking hoef je niet uit te leggen, dat ontstaat.
- Wat voor tips heb je voor iemand die dit werk wil gaan doen?
Ben wie je bent, dat is het mooiste wat je kunt delen met een ander.